www.btu.bg-Publications
гл. ас. д-р Мариана Славева Гоцева
NoТипГодинаОписаниеSCOPUSAIDImpact factorSJRWeb Sciences
1
цитати
2022    Цитати по English as a second or foreign language, Gotseva,M. English Studies at NBU: 2015:85-100 в: Dubravac, V. Explicit and implicit knowledge of English tenses in primary school EFL learners in Bosnia and Herzegovina; Strani Jezici 51 (2022), pp. 77 - 104. DOI: 10.22210/strjez/51-1/4 No---No
2
доклад
2022    Gotseva,M. (2022) Learner autonomy in the process of distant learning; Доклад - презентация на международна конференция ELT Research in action - Working together towards shared goals - ELTRIA 2022, 22.04.- 23.04.2022, University of Barcelona, Spain.No---No
3
доклад
2021    Gotseva, M (2021) Flipped learning - an effective approach for online teaching of English for Academic Purposes. International online conference - English Scholars Beyond Borders - Dhofar University 04 - 05 December 2021.No---No
4
цитати
2021    Цитати по Gotseva,M. (2017) The lexical stage of expressing temporality by Bulgarian L2 instructed learners, Journal of Second Language Teaching and Research, Issue 5: 176-201 в Mackey, A. and Gass, S. (2021) Second Language Research: Methodology and Design. 3rd ed. London: Routledge. DOI: 10.4324/9781003188414; ISBN: 9781003188414. No---No
5
цитати
2020    Цитати по Gotseva,M. (2017) A Neurocognitive Perspective on Language Acquisition in Ullman’s DP Model; East European Journal of Psycholinguistics, 4 (2): 2017: 24 - 33 в Ramganesh,E. and Haran,H. (2020) Neurocognition in Education: Linking college teachers’ awareness in Neurocognitive strategies to their teaching; Gedrag and Organisitie Review, volume 33, issue 2, pp.2695 - 717. ISSN 0921 - 5077No---No
6
доклад
2019    Gotseva,M. (2019) Sociocultural factors affecting L2 instructed learners motivation to learn English; международна конференция - ELT Research in action - Bringing together two communities of practice - ELTRIA 2019, 26.04.- 27.04.2019, University of Barcelona, Spain.No---No
7
цитати
2019    Цитати по Some factors which may affect the attainment of implicit and explicit knowledge in learning English as a second or foreign language, Gotseva,M. English Studies at NBU: 2015: 85-100 в: Ghadi,N., Massing, C.,and Giesbrecht, C. Language and Identity Development Among Syrian Adult Refugees in Canada: A Bourdieusian Analysis; Journal of Contemporary Issues in Education, 2019, 14:1, pp. 71-88. ISSN 1718-4770 © 2019 University of AlbertaNo---No
8
доклад
2019    Гоцева,М. (2019)"Английският език като Lingua Franca - мост за междукултурна коминикация или повод за нови политики в образованието?" Международна конференция "Езици, култури, комуникации",06.06.2019 - 08.06.2019 Великотърновски университет "Св.св. Кирил и Методий" No---No
9
статия
2018    Gotseva,M.(2018) "Sociocultural Theories about Language Acquisition", Пловдивски Университет "Паисий Хилендарски", Научни Трудове, Том 56 кн.1: 590 - 601, Сб.А - 2018 ФилологияNo---No
10
цитати
2018    Цитати по Gotseva, M. (2016) The dichotomy implicit / explicit learning and knowledge in the context of second language learning, Linguistic World (Orbis Linguarum) volume 14, issue 1: 25-30 в Tichy,E.,Tesch,F., Roelcke, T and Lasatowicz, M. (Eds.) (2018)Tagungsband: Kulturelle Zentren der deutschen Minderheiten und berufliche Perspektiven in deutschsprachigen Unternehmen. Berlin: Peter Lang; Book (EPUB)ISBN: 978-3-631-76385-8; DOI: https://doi.org/10.3726/b14498No---No
11
доклад
2018    Gotseva, M. Second Language Acquisition of English Lexical Aspect; The 51 Annual Meeting of the British Association of Applied Linguistics - BAAL 2018 - Taking risks in Applied Linguistics,06.09.2018 - 08.09.2018; York St John University, York, UK No---No
12
доклад
2018    Гоцева,М.(2018)"Sociocultural theories about Language acquisition"; Международна Юбилейна научна конференция Паисиеви Четения 2018 "45 години филологии в Пловдивския Университет" 08.11.2018 - 10.11.2018 Пловдивски Университет "Паисий Хилендарски" No---No
13
статия
2018    Гоцева, М. (2018) "Когнитивната лингвистика за усвояването на езици" , сп. "Език и публичност" НБУ кн. 6 бр. 1/ 2018: стр. 5-17. No---No
14
монография
2018    Gotseva, M. (2018) "The impact of certain contextual factors on the acquisition of English as a second or foreign language" ISBN 978-619-239-096-9 . Авангард Прима, София, 2018 No---No
15
цитати
2017    Цитат по Gotseva, M. (2015) „Some factors which may affect the attainment of implicit and explicit knowledge in learning English as a second / foreign language“, English Studies at NBU 2015: 85-100, в Massing, C. et al. (2017) „Barriers to employment, education, and child care experienced by newcomers to Regina“, An executive report, funded by Immigration, Refugees, and Citizenship, Canada and University of Alberta.No---No
16
доклад
2017    Гоцева, М. "Когнитивната лингвистика за усвояването на езици", Втора Годишна Докторантска Конференция на НБУ "Да мислим заедно без да се боим от разнообразието", 24.02.2017 - 26.02.2017, Нов Български УниверситетNo---No
17
статия
2017    Gotseva, Mariana (2017)A Neurocognitive Perspective on Language Acquisition in Ullman’s DP Model; East European Journal of Psycholinguistics, 4 (2): 2017: 24 - 33. ISSN 2312-3265 e-ISSN 2313-2116No---No
18
доклад
2017    Gotseva,M.(2017)"Acquisition of grammatical aspect by Bulgarian L2 learners"; 4th Sheffield Postgraduate Conference in Linguisics; Sheffield University, UK No---No
19
доклад
2017    Гоцева,М.(2017)"Значение на социо-културните фактори при усвояването на английски като чужд език"; Международна научна конференция на Софийски Университет "Надмощие и приспособяване",24.04.2017 - 25.04.2017; Факултет по Славянски филологии, СУ "Св. Климент Охридски" No---No
20
доклад
2017    Gotseva,M.(2017)"Second Language Acquisition from the perspective of Cognitive Linguistics", International Cognitive Linguistics in Wroclaw Conference; Polish Cognitive Linguistics Association and University of Wroclaw No---No
21
статия
2017    Gotseva, M. (2016) The Lexical Stage of Expressing Temporality by Bulgarian L2 Instructed Learners, Journal of Second Language Teaching and Research, Issue 5: 176 - 201. ISSN 2045-4031. University of Central Lancashire, UKNo---No
22
статия
2017    Гоцева, М., (2017) Значение на социокултурните фактори при усвояването на английски като втори / чужд език. Сборник доклади от Международната научна конференция на Факултета по Славянски Филологии „Надмощие и Приспособяване“, СУ „Св. Климент Охридски“, том II Езиковедски четения, стр. 405 – 414.No---No
23
цитати
2016    Цитат по Gotseva, M. (2015) „Some factors which may affect the attainment of implicit and explicit knowledge in learning English as a second / foreign language“, English Studies at NBU 2015: 85-100, в Cheimonidou, P. (2016)“ Incidental and intentional vocabulary acquisition through storytelling – A case study of Young Learners“, an MA Dissertation, Aristotle University of Thessaloniki, September, 2016, Greece.No---No
24
доклад
2016    Gotseva,M. (2016) Input as a Factor in Attainment of Implicit and Explicit Knowledge and Proficiency in EFL; 25th BETA-IATEFL Annual International Conference; 03.06. - 05.06.2016 г.; Plovdiv University "Paisii Hilendarski" No---No
25
доклад
2016    Гоцева, М. The Impact of Certain Factors on Attainment in Implicit and Explicit Knowledge and Proficiency in EFL; Конференция с международно участие: "Светът е слово, словото е свят" по повод 25-годишнината от създаването на Филологическия факултет на ЮЗУ, 06.10.2016 - 07.10.2016 , ЮЗУ.No---No
26
доклад
2016    Гоцева, М. Acquisition of English Tense-aspect Morphology by Bulgarian Instructed Learners. The Lexical Stage of Expressing Temporality; Международна конференция English Studies at the Interface of Disciplines: Research and Practice – ESIDRP; 11.03.2016 - 13.03.2016 Университет "Св.св. Кирил и Методий", Скопски университет; Скопие, РС Македония No---No
27
доклад
2016    Gotseva, M. (2016) Expressing Temporality by L2 Learners with Lower Level of Proficiency in English as a Foreign Language; 3rd International Conference of Modern Foreign Languages, Linguistics and Literature; 19.06.2016 - 20.06.2016; UCLAN (University of Central Lancashire), Preston, UK No---No
28
статия
2016     Gotseva, M. (2016) Implicit and explicit L2 learning - the impact of certain factors" , "Светът е слово, словото е свят" - Сборник от юбилейната международна конференция на Филологическия Факултет -25 Години Филология 2016: 465 - 471.No---No
29
статия
2016     Gotseva, M. (2016) Input as a factor in attainment of implicit and explicit knowledge and proficiency in EFL , BETA E-Newsletter (Papers from the 25th BETA-IATEFL Annual International Conference 3rd – 5th June 2016 Paisii Hilendarski University, Plovdiv, Bulgaria) 2016: 58-72. No---No
30
статия
2016    Gotseva, M. (2016) The dichotomy implicit / explicit learning and knowledge in the context of second language learning, Linguistic World (Orbis Linguarum) volume 14, issue 1: 25-30.No---No
31
статия
2015    Gotseva, M. (2015) Some factors which may affect the attainment of implicit and explicit knowledge in learning English as a second / foreign language , English Studies at NBU 2015: 85-100. No---Yes
32
статия
2011    Gotseva, M. (2011) Universal Grammar - a few arguments for its existence , E-Britain, Issue 6, 2011: 16-18. No---No
33
статия
2002    Гоцева,М. (2002)"Комуникативният подход в чуждоезиковото обучение: до каква степен той се прилага в българските училища" , Сборник "Научни доклади и съобщения от конференцията, посветена на десетгодишнината на Филологическия факултет и на Европейската година на езиците" 452-459. No---No
34
доклад
2001    Гоцева, М. "Комуникативният подход в чуждоезиковото обучение в България"; Конференция посветена на десет-годишнината на Филологическия факултет и Европейската година на езиците, 04.12.2001 - 06.12.2001, ЮЗУNo---No
35
статия
2001    Gotseva, M. (2001) On the category of gerund , Linguistic World (Orbis Linguarum) 2001: 19-24.No---No
36
Проект с Европейско финансиране
0000    (BG05M2OP001-2.002-0001) "Студентски практики" - Фаза 1 Период на провеждане:06.10.2016 - 31.12.2017 г.Форма на участие: Академичен наставникФинансиран от Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж 2014-2020г." (ОП НОИР), съфинансирана от Европейския социален фонд.Бюджет: 50000000,00 лв.No---No
37
Проект с Европейско финансиране
0000    (BG05M2OP001-2.002-0001) "Студентски практики" - Фаза 1 Период на провеждане:03.01.2018 - 30.06.2020 г.Форма на участие: Академичен наставникФинансиран от Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж 2014-2020г." (ОП НОИР), съфинансирана от Европейския социален фонд.Бюджет: 50000000,00 лв.No---No